Food Journal | Up Again! Down Again!



Zde najdete jídelníček, který jsem na počátku roku 2016 sdílela na své stránky. Cílem bylo nastavit si redukční jídelníček, ale různě vážné situace v životě mi moc nedovolovaly být cílevědomá. I takové dny v našich životech jsou. Naleznete zde tak zápisky toho, jak jsem hledala cestu skrze to všechno. 
Mějte tento food journal jako inspiraci a ne jako striktní návod, že zrovna takto je to pro každého z nás správně. Není. Pamatujte, cest k jednomu cíli je hodně. Jsou si podobné, ale nikdy ne shodné =) Hodně štěstí.


Leden 6, 2016

Opět na vlastní kůži poznávám, jak je strava naprosto zásadní. Myslela jsem, že když svůj jídelníček striktně vyměním, půjde to jako po másle. A ejhle. Nejenže je každý člověk jiný, ale každý člověk také v různých etapách života má rozdílně nastavené odhodlání a schopnost uspět. Zatímco dříve bych změnu jakoukoli změnu v jídelníčku akceptovala snadno, dnes zjišťuji, že mi násilná změna stravy nedělá dobře.

Dříve jsem si nedovedla představit snídani bez jogurtu, ovoce, oříšků a vloček. Když jsem tento týden začala opět se stejnou snídaní a svačinou, vydrželo mi to jen pár dnů. Naprosto jasně se na mně ukázalo to, co jsem neustále slýchávala a četla od druhých, že když něco nechutná, jíte něco na sílu nebo se vám, nedejbože, po něčem zvedá žaludek, není prakticky možné si veškerý proces změny užít. 

Určila jsem si tak dvě pravidla, která se mi beztak jeví momentálně jako ztěžejní - minimálně u mne. Je jedno, zda posnídáte chleba se šunkou, doma připravený jablečný koláč nebo misku jogurtu s oříšky. Sice jde o kvalitu kalorií, ale teď je období, kdy POTŘEBUJI kvalitu prožitku a chuti.

Pravidlo 1: Nejíst po 20. hodině. Chodím spát někdy mezi desátou až půlnocí, vstávám v sedm. Momentálně procházím takovými útrapami v životě, že to snad ani není možný. Ta nejdůležitější z nich je, že můj táta bojuje o život. Chřadne nám všem před očima a nikdo neví, zda nás čeká nějaký šťastný konec (táta zemřel o měsíc a půl později - pozn. autora). V souvislosti s ostatními problémy je toho na jednoho člověka až dost! Někdy nemám absolutně náladu a pomyšlení řešit, co si dát k snídani, nebo zda do sebe něco cpu v jedenáct večer. Chci však tento špatný návyk odstranit. 

Pravidlo 2: Nejíst 100% kvalitně. Možná se to zdá jako nesmysl, ale sama jsem pocítila, jak se tělo vzpíralo, když jsem se mu snažila navodit nový pevný řád. Bože, jak mně bylo pořád zle. Skoro celý ten týden každé dopoledne. Říkala jsem si, že budu pečlivá a odpoledne mi z té pečlivosti akorát brnkaly nervy a já sáhla po normálním chlebu se šunkou a zapíjela to slazeným ovocným čajem. Tudy tedy cesta nevede. Ne takto, tímhle způsobem. Pokud i vám dělá problém nárazově všechny své stravovací návyky změnit, dělejte to postupně a nenásilně. Každý člověk v různých fázích života je rozdílně adaptovatelný na změny. Někdy to jde snadno a hned, jindy to jsou mravenčí kroky. Je neskutečné osvobozující to pochopit.

SNÍDANĚ
  • vícezrnná houska, máslo, šunka, vejce, ledový salát
  • bílý jogurt, agave, oříšky, kokos, jahody
SVAČINY
  • jogurt, vločky, ovoce a oříšky (moje kdysi oblíbená věcička mi teď dělala dost potíže, chuťové preference jiné, žaludek bolel)
  • flapjack (půlku jsem vyhodila, další věc, na které jsem ujížděla a teď se mi z tyčinky zvedal žaludek)
  • Skládaný jablečný koláč s oříšky - ne příliš zdravá věc, ale i tohle bylo v mém jídelníčku během týdne, proč to nepřiznat. Jen dva kousky!!! Fakt :-)
  • Asi jediná věc, kterou jsem "znovuobjevila" a které mi tvoří blaho na těle, jsou mléčné koktejly. Nejraději mám ten z lesního ovoce, banánu, kokosového mléka a polotučného mléka. A navíc je miluje i Eliška a je skvělé se s ní dělit a vidět ji, jak sama sobě po každém loku říká "ještě" :-D

OBĚDY/ VEČEŘE

To je kapitola sama o sobě. Důležitým bodem bylo naučit se jíst doma připravené skutečné jídlo. Je s podivem, že pro děti jsem měla vždy připravené čerstvě uvařené jídlo, ale já se toho neúčastnila. Já se odbývala sladkým pečivem, čokoládami, pizzou nebo vlašským salátem s rohlíky. A tak mou výzvou bylo přestat se takhle demolovat. Poslední týden jsem měla k obědu klasická jídla, ale doma připravená! 
  • Šunkofleky, 
  • hovězí/kuřecí vývary, 
  • segedínský guláš,
  • kuře s rýží. 
Tak jo. To je za tento týden vše :-) Věřím, že to zvládnu, ba dokonce vím to. Ale nepůjde to tak snadno jako kdysi. Však víte. Okolnosti. Důležité je se nevzdat a pokračovat tam, kde jste skončili, i přesto, že jste si vědomi obrovského kroku zpět. A tohle byl strašně velký krok zpět. Ale v pohodě :-) Každý v životě bojujeme víc než jednou nebo dvakrát :-)


Leden 12, 2016

Můj nový začátek byl samý zmatek. Tento týden už byl malinko lepší. Užívala jsem si jídla a potravin, které jsem znovuobjevila, a ruku v ruce s tím vším jsem najednou na sobě začala pociťovat, že se už snadněji rozhoduji a svobodněji zvažuji, co bych měla jíst a co ne. A i když to není úplně perfektní, a ještě nějakou chvíli nebude, mám ze sebe radost.

Ačkoli žádné velké věci s mým objemem se nedějí a hrozně ráda bych už prohlásila, že mám aspoň půl kila dolů, není to tak. Ale nevadí mi to, protože přinejmenším se ten celý proces emočního přibírání zastavil a jelikož cvičím, nemohla jsem si na sobě nevšimnout i vizuálních změn. Momentálně už není pro mne těžké pro změnu se rozhodnout, ale setrvat u ní a nevzdávat se jí. I přesto, že mám táty plnou hlavu a snad bude vše v pořádku. Možná je moje zlepšení závislé na tom jeho... 

Další dva body, které jsem si přidala.

1) Neuzobávat během dne jídlo jen tak, nejsem pták. - Tohle jsem si přečetla ve Fitness diáři od Fitshakeru.sk a je to prakticky přímo šité na mne. Mám někdy pocit, že neustále chodím a někde něco po troškách uzobávám a přitom nemusím. Tuhle po malé dojím tohle, pak zase po prckovi tamto, tam zůstane na stole malý sáček rozdělaných tyčinek a pěkně se to pak ve výsledku nakupí. Po takovém uzobávání se mi pak chuťové pohárky neustále bouří a zbytečně si tak škodím a sabotuji silnou vůli, na které se snažím pracovat.

2) Jídlo je třeba si zasloužit - mám tento bod moc ráda, protože vypovídá o všem. Občas se nesystematicky cpeme a cpeme, jíme jen proto, že můžeme nebo na to máme dle denní doby nárok. I když třeba nemáme hlad a jsme stále sytí, jíme a jíme. Já jsem si dala za úkol trošku s rozvahou sledovat, co jsem za den udělala, zda jsem cvičila, a pak následně také přicházet s určitým pocitem ke stolu s talířem nachystaného jídla.

SNÍDANĚ
  • sójový rohlík a koktejl z mraženého ovoce lesních plodů, banán, kokosové mléko a polotučné mléko
  • fitness tyčinka s oříšky a koktejl z lesních plodů, banánu, mléka kokosového a polotučného
  • pšenično-žitný chléb, máslo, šunka, ředkvičky, ledový salát a zázvorový čaj (obr.)


OBĚDY
  • špagety s kuřecím masem, česnekem a houbami
  • mexická polévka s fazolemi, rajčaty a kukuřicí
  • před tímto jsem měla ještě klasický vývar s domácím drobením, pak květákové rizoto

SVAČINY
  • po tréninku a další den snídaně: tvarožník s lesními plody


Leden 20, 2016


Dnes mám tady další várku fotek toho, co jsem za poslední týden jedla. Přísné oko by se mohlo nad některými jídly ušklíbat, ale já se nechci dostat do stavu, kterým trpí mnoho děvčat/žen a tím je, že když si dají o jednu lžičku arašídového másla víc na snídani, pokládají to za cheat day. Tohle je, bohužel, skutečnost. A já k tomu nechci dospět. Chci se stravovat normálně, ano, přihlížet k tomu, co jím, ale hlavně si hlídat množství a nebláznit... proboha, hlavně nebláznit. Nikdy jsem neměla a ani nemám v plánu promenádovat se po soutěžních prknech a už několikrát bylo dokázáno, že zhubnout, vytvořit si pěknou slibnou a koukatelnou postavu lze i s klasickými potravinami. Dobře, možná nebudete úplně IN a nebudete sdílet s ostatními poslední trendy stravování, ale možná by bylo fajn zopakovat si jednu hodně moudrou radu: nejsou nezdravé potraviny, jsou jen nezdravá množství. Věřte mi, že i na produktech zdravé stravy se dá ztloustnout, když to přeženete. Vlastní zkušenost :-)

Pravidlo pro tento týden bylo tedy jen jediné.

Nežeň nic do extrému a nic neměň, obzvlášť, když se ti daří!

SNÍDANĚ
  • rohlík se šunkou a zeleninou
  • banánové placičky
OBĚDY
  • bramborové lokše
  • eintopf s kuřecím masem a houbami
  • kuře na paprice s těstovinami



SVAČINY

VEČEŘE

Leden 26, 2016

Opravdu strašně moc se mi nechtělo poslední dny fotit. Ale mám jednu omluvu a tou je to, že jsem baštila jídla opakovaně, ta, která jste už viděli v minulých týdnech. Poslední dny jsem nějak šidila příděl zeleniny a naopak jsem ujížděla na ovoci. Snědla jsem za poslední týden strašně moc jablek, banánů a mandarinek. Úplně, jako bych měla absťák. Bylo mi hloupé je jednotlivě fotit, tak to zde jen píšu, že toho byla vážně kvanta. Asi to bude nějaký celorodinný "problém", protože jsme na ovoci ujížděli úplně všichni :-)

Za poslední týden jsem trošku hřešila, přítel objednal na jednu večeři pizzu a rozdělili jsme se. Ale byla výborná. Přítel nemá rád různé sýrové a kečupové a vybral pizzu jen s kysaným zelím, klobáskou a paprikou. Vypadalo to všelijak tedy, ale byla naprosto fantastická!!!! Fantastická!!! Na večeři těsto tedy nebylo moc ideální, ale prdět na to :-D Co by to bylo za život bez pizzy. A bez zapečených hranolek se sýrem druhý den :D

No, řeknu vám to takto. Rozhodně se za týden neděl žádný zázrak, ale po měsíci stravování a cvičení mohu říci, že posun je určitě k lepšímu, nějaké to kilčo je dole a tělo se tvaruje. Cítím se lépe a jsem na sebe po dlouhé době zase pyšná. Cvičím skoro denně po 10-20 minutách a přidávám ke cvičení občas jógu, což byl můj cíl na počátku ledna, častěji jógu cvičit. Do Fitness diáře si stále píšu zápisky o tom, co se nepodařilo a co ano, co jsem cvičila, v čem jsem se zlepšila a to následné listování diářem svými poznámkami je opravdu motivační a inspiruji tak sama k sebe k dalším výsledkům a krokům i v dalším měsíci.

SNÍDANĚ
  • zázvorový čaj, mléčný koktejl s lesním ovocem a banánem, tyčinka
  • celozrnný kakaový koláč
  • snídaňová frittata s pečivem


OBĚDY/ VEČEŘE
  • Vepřové kousky na kari s rýží
  • brokolicový krém s opečeným chlebem a slaninou



Únor 26, 2016

Tento díl je věnovaný mému tatínkovi, který si na pár věcech stihl pochutnat se mnou. ♥♥♥ V mém srdci zůstane navždy... 20. února si vzal život. 


Tento byl pro tatínka. Tvarohové řezy jsem mu poslala po mamince do "léčebny". Prý je snědl na posezení (říkala mamka) :-)

SNÍDANĚ
  • chléb s máslem, čaj s medem
  • jahodový jogurt, banán, ovesné vločky, kiwi, mák
  • kiwi, vícezrnný chléb, máslo, šunka, paprika, čaj


OBĚDY
  • celozrnné lívance plněné zeleninou a šunkou
  • žampionová omáčka s rýží
  • moje úplně první žemlovka, naprosto skvělá a bombová, s tvarohem, jablíčky, sněhovou peřinkou a z vánočky

SVAČINY
  • Celozrnné pečivo a jogurt,
  • celozrnný zázvorový chlebíček,
  • pohankové muffinky (recept),
  • čokoládová bomba s piškoty. Výýýýborná. Poslední věc, kterou tatínek ochutnal,
  • vaflovaná jablíčka se skořicí a jahodami,
  • listové těsto jsem vykrojila vykrajovátkem na cukroví, dala kapku tvarohu a jahodu a upekla,
  • bílý jogurt, med a barevné arizonky.







Žádné komentáře:

Okomentovat